Hvis bakken er er litt fuktig av regn, og trafikken beveger seg i 80 Km/t,
kjør i 20 km/t.
|
Når veien er dekket av en svær mengde snø, og trafikken beveger seg i
20 km/t, kjør i 80 km/t.
|
Jo glattere veien er, jo oftere bør du skifte filer på motorveien.
|
Bruk parkeringslysene kun når du kjører i regn, sludd, snø eller tåke.
|
Hvis all snøen har blitt plogd, og det er bra nok med salt og sand spredd på
veien, kjør i 20 km/t. Også hvis trafikken beveger seg i 60 km/t.
|
Hvis veien er glatt på grunn av is, rein eller snø, få bilen din til å dreie
av med vilje og lag "S"-manøvrer.
|
Når du har stoppet ved rødt lys i regn eller snø, spinn alltid hjulene for
å lage mest mulig forstyrrelse.
|
Når du nærmer deg en vanndam i veien, kjør fort gjennom den så du treffer
andre biler og fotgjengere med vann.
|
Når du kjører i stygt vær, vis ikke hensyn til noen trafikklinjer som er malt
på veien.
|
Hvis veiforholdene er alt annet enn tørt, sleng alltid ut ræva på bilen.
|
Når du kjører i snøvær, ta ikke av isen på biltaket. Dermed kjører du så
fort du kan så alt svirvler av taket og treffer andres biler.
|
Når bilen er dekket av snø og is, skrap kun av en
liten del av frontruta, så du ikke har noen anelse om hva som skjer rundt deg.
|
Når det er mye snø eller is på veien, kast deg på bremsene mens du er i
i høy fart og se hvor langt du kan skli.
|
Bruk ikke vindusviskerne når det regner hvis du ikke liker den skrikende
lyden de lager.
|
Fortsett å bruk vindusviskerne når regnet har stoppet.
|
Når du koster av snø av bilen din, "legg" det på støtfangeren så lysene nesten
ikke kommer gjennom.
|
Når du kjører på blanke isen og har bil med ABS-bremser, kjør fortest
mulig... kan også prøves uten ABS, noe som blir litt artigere.
|
Hvis varmeapperatet i bilen din er ødelagt, bruk en vinterjakke som er for
stor for deg og dra glidlåsen helt opp og brett opp alt så den eneste delen som synes av
hodet ditt er øyebryna og pannen.
|